Naprawa podświetlenia panelu klimatyzacji HVAC Jeep Grand Cherokee WK

Jak naprawić podświetlenie panelu klimatyzacji? Czy można użyć diod zamiast żarówek? Jakiej mocy mają być żarówki? Jakieś średnicy mają być żarówki? Czy można użyć zielonych żarówek? Czy konieczne są niebieskie kapturki?

Od pewnego czasu borykałem się z pewną niedogodnością, dotyczącą przepalonych żarówek w panelu klimatyzacji. Temat bardzo popularny i powszechnie znany. Dużo osób próbuje podmienić przepalone żarówki (fabryczne rozwiązanie) na diody lecz moim zdaniem nie jest to dobry pomysł. Dioda świeci niestety punktowo (słabo „rozprasza” strumień świetlny), potrzebny jest rezystor do ograniczenia prądu (niektóre mają zbudowany), słabo (a wręcz praktycznie w ogóle) nie działa ściemnianie. Niektórzy próbują fabryczne, świecące na biało (żółto) żarówki przykryte niebieskimi kapturkami wymienić po prostu na zielone żarówki, lecz doświadczyłem tego, że zielona farba po czasu odpadała. Ostatecznie zdecydowałem się na fabryczną wariację, czyli  standardową żarówkę z niebieskim kapturkiem.

Fabryczna żarówka do podświetlenia panelu klimatyzacji ma średnicę 5mm i przy 14V pobiera 80mA (1,12W). Długo szukałem i udało mi się dostać dokładnie takie same żarówki. W przypadku mojego auta (Jeep Grand Cherokee WK z 2010r) panel podświetla 5 żarówek.