Dziś zaprezentuje moje kolejne DIY kufry motocyklowe wykonane z aluminium. Projekt minimalnie zmodyfikowany w stosunku do poprzedniego (troszkę większe rozmiary) i doszedł do zestawu kufer centralny.
Zacznijmy od początku. Poniżej wyszczególnię co i gdzie kupiłem:
- blacha aluminiowa, płaskowniki, kątowniki i krążki z ertalonu – www.hart-metale.pl/
- zawiasy rozłączne, narożniki kulkowe – www.eaglecases.pl
- zapięcia do burt, uszczelka typu U – www.allegro.pl
- cybanty – www.wisp.pl
- śruby, nakrętki, podkładki, nity, sylikon – Nycz
Kufry wykonane z blachy aluminiowej PA11 o grubości 3mm. Kątowniki jakie wykorzystałem do projektu są również ALU o wymiarach 30×30. Wykorzystywałem głównie aluminiowe nity zrywalne 4×8, ale do przytwierdzenia narożników kulkowych użyłem nity 4×10. Dziury pod nity wierciłem wiertłem 4.2mm. Wszystkie elementy uszczelniałem sylikonem zewnętrznym firmy Soudal.
Mocowanie kufrów do stelaża wykonałem używając krążka z ertalonu fi 60 o wysokości w moim wypadku 18mm (grubość rur stelaża), płaskownika aluminiowego 30x10x80. Krążek do kufra przytwierdziłem śrubami z łbem imbusowym 6×16, a płaskownik śrubą z łbem grzybkowym 8×40.
Na deklach kufrów zamontowałem cybanty.
Jeden kufer waży około 8kg.
Miałem już możliwość przetestowania kufrów w podróży. Spisały się wyśmienicie. Nic nie przeciekło, pomimo, że zdarzały się podróże w mocnym deszczu. Nic się nie wygięło podczas gleby parkingowej. Generalnie jestem bardzo zadowolony!
Relacje z wypraw, które zniosły kufry: